God is goed, maar zijn grondpersoneel laat te wensen over...

5 juni 2012 - Marchiennes, Frankrijk

...zo leerde ik vandaag - fietsend in de stromende regen - van een katholieke medereiziger. En gezien de recente misstanden en het feit dat ik zelf helemaal geen kennis van zaken heb, kan ik me hier vooralsnog wel in vinden. Want ik ben per slot van rekening op een tocht waar dit waarschijnlijk niet de laatste les zal zijn!
Hilariteit is er overigens meer dan voldoende. Zo bleek na een paar uur degene die me dit leerde eveneens een (verdwaalde) bokser!

Andere wijze lessen tot nu toe:

- de familie Spaans zou zo een zeer goedlopende B&B kunnen openen (!)

- bier kan zomaar gratis zijn als je verteld dat je op weg bent naar Santiago de Compostela (wel beloofd een kaartje sturen)

- hang nooit je zeem buiten: er kan zomaar een eend op schijten in de regen... (yugh!)

- hoe zuidelijker je komt, hoe vriendelijker de (onbekende) mensen

- neem als alleenfietsende vrouw altijd een fietsrok (te koop bij de vakantiefietser in A'dam) mee: nuttiger dan welk stuk gereedschap dan ook :)

- verder is fietsen in de regen koud, maar afstappen is kouder

- zonder regenkleding op pad gaan is niet optimistisch, maar dom ;)

- Sudocreme is écht voor bofkontjes (dankjewel mama)

- een tampon (frans) is een stempel...

Het fietsen gaat overigens goed! Ik geniet volop, iedere dag is weer anders en een nieuw avontuur... onderweg ontmoet je veel mede-'pelgrims', met name gepensioneerde mannen, en door mijn signalement (jonge vrouw met tent) wordt ik overal herkend. Ik fietste voor sommigen alleen iets te hard...

Oh, en dank voor alle bemoedigende en lieve smsjes, berichtjes etc.! Ik zal niet altijd reageren, maar het helpt enorm op 'dode' momenten. Het weer wiet er beter uit, dus ik vertrek zo weer, verder Frankrijk in.

Grosses Bissous!

1. Jan:
    5 juni 2012
    Wow! Zoveel wijze lessen al geleerd in zo'n korte tijd. Daar kan 27 jaar opvoeding niet aan tippen.
    Kus en succes met de volgende les.
  2. Saak:
    5 juni 2012
    Haha zo zo je wordt nog eens volwassen helena! ;-) maar klinkt goed Chica, zet m op en lang leven de regenjas!! Al kwam de zon hier vanmorgen al door dus ik hoop dat die regenjas snel onderop de fietstas kan! Kus!
  3. Hetty:
    5 juni 2012
    Die foto's zien er toch best zonnig uit... Veel plezier met alle wijze levenslessen die nog komen!
  4. Lotte:
    5 juni 2012
    Heb je nog een taartje gegeten op je verjaardag?! Als je terug bent trakteer ik sowieso op taart. We kunnen je verjaardag natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan!! Ga je je ouders nog opzoeken in Framkrijk?! Xx
  5. Iris:
    5 juni 2012
    Heleentje, goed verhaal haha! Super trots op je, heel veel plezier/succes! Xx Iris
  6. Elsa:
    5 juni 2012
    Hahahhaha wat een mooi verhaal! Vooral die eendenpoepzeem is erg onhandig! Heel veel plezier en geniet ervan! X
  7. Harm:
    5 juni 2012
    Je kan in ieder geval leuk schrijven Heleen! Nu nog kijken of je ook kan fietsen ;)
  8. Jolanda van de Lagemaat.:
    Ha Heleen,
    wat leuk om te lezen. Ik blijf je volgen. Dapper hoor, ik heb veel respect voor jou. Met jouw open blik zul je de komende maand nog veel bijzondere ontmoetingen meemaken! Ik duim voor beter weer!
  9. Ina:
    hoi lieverd,
    een verhaal vol humor. Ondanks de regen bekijk je het van de zonnige kant! Houden zo! Vandaag was het hier droog; ik hoop bij jou ook xxx
  10. Renee Spaans:
    6 juni 2012
    Hoi Heleen, leuk, dat je al zoveel positieve ervaringen hebt! Ondanks de regen en ondanks de kou. Volgens de buienradar moet je het nu beter hebben, dan wij hier (maar dat is niet zo moeilijk...) Ik blijf je volgen! Veel succes en blijf ervan genieten!xxx
  11. Maaike:
    6 juni 2012
    Hej chicky, gaat ie lekker?!
    Haha, was al bang dat je iedereen eraf zou rijden ;-) Je zit dus aardig op schema?! Heel veel plezier! Owja, heb een brouwnie op je gegeten, hihi.
    xx M.
  12. Chiara:
    6 juni 2012
    Zit echt hardop te lachen hier om jou verhaal, belevenissen en wijze lessen. Zo leren wij ook nog iets hier. Benieuwd naar je volgende verhaal. En zie ik nou dat je toch een tentje mee hebt: Stoer!! Fietsze :D Liefs
  13. Marta:
    8 juni 2012
    Super leuk om te lezen meis! Ga zo door en geniet ervan! Ben heel trots op je dat je dit doet :) Bye bye xxx